In 2022 kreeg de directeur nog een lovende beoordeling, dik een half jaar later werd ze op non-actief gesteld. Er was sprake van een ‘toxische cultuur’.
Door de ingrepen zou EVBox begin 2025 een positieve ebitda moeten behalen, zegt ceo Remco Samuels. Dat zou de eerste keer zijn in de geschiedenis van het bedrijf.
Voor het eerst sinds zijn vertrek bij de formatiegesprekken is NSC-leider Pieter Omtzigt weer in Den Haag. Hij blijft erbij dat informateur Ronald Plasterk stukken te laat heeft doorgestuurd.